Stemningsfulde billeder i mørke

Fotooptagelser i begrænset lys giver fotografen nye, kreative udfordringer. Her går vi i dybden med de mange spændende muligheder, der gemmer sig i mørket.

3. september 2012

Hent hele artiklen og læs meget mere om, hvordan du får stemningsfulde billeder i mørket.

Der er et væld af spændende muligheder for at lave flotte billeder i mørket. Fx kan man nu fotografere alle de velkendte motiver fra nabolaget i en helt anden belysning – og dermed opnå nye udtryk – eller man kan eksperimentere kreativt med lange lukkertider og stjernee ekter.

Det er med andre ord ved at være tid til at smøre stativet og få strukket den krøllede trådudløser ud igen.

I denne artikel ser vi nærmere på brugbart ekstraudstyr, oplagte steder at skyde nattebilleder, komposition i mørket og avancerede kameraindstillinger. Alt sammen krydret med en række gode råd og fif til at forbedre dine billeder i nattens mulm og mørke.

Vi har også samlet en række artikler, der alle giver dig gode tips & tricks til at fotografere nordlys og andre fænomener på nattehimlen. Sådan skyder du nordlys