Morten Hilmer i Seasons 2

I Seasons 2 følger du naturfotografen Morten Hilmer, når han fotograferer fugle og landskaber.

© Digital FOTO/Morten Hilmer

Ny sæson: Naturfotografens bedste tricks til fuglefotos

Nu kan du se 12 nye afsnit af vores videoserie Seasons, hvor Morten Hilmer fotograferer fugle og landskaber og fortæller alt om indstillinger, så du kan blive en bedre fotograf.

28. maj 2018 af Kristoffer Engbo

Nu er den her! Den nye sæson af vores populære videoserie Seasons, hvor naturfotografen Morten Hilmer lader dig komme bag kameraet, når han drager på fototur i naturen. 

Denne gang drager Morten Hilmer til fuglefjeldet Bulbjerg i Nordvestjylland for at fotografere fugle og landskaber.

Undervejs får du masser af tips til at få bedre billeder. I de første afsnit fortæller Morten om sit udstyr, og hvilke overvejelser han gør sig, når han udvælger det grej, han vil have med.

Når Morten kommer frem til fuglefjeldet, går han i dybden med sine kameraindstillinger, og du får blandt andet tips til, hvordan du indstiller eksponeringen bedst muligt til at skyde i både solskin og overskyet vejr, hvor Morten bruger forskellige indstillinger.

> Se alle 12 afsnit af Seasons 2 i Fordelszonen nu (kun for abonnenter)

Seasons 2 naturfoto

I de 12 afsnit af Seasons 2 kan du blandt andet se nogle af Morten Hilmers fantastiske billeder af fugle.

© Morten Hilmer

Få tips til skarpe fotos af fugle i Seasons 2

Morten viser også, hvordan han indstiller autofokus, så han lynhurtigt kan skifte mellem at fotografere fugle i flugt og fugle, der sidder stille på klippen. 

I løbet af de 12 afsnit kan du selvfølgelig også se nogle af Mortens fantastiske billeder, og Morten fortæller også, hvordan han bruger forskellige lukkertider til at få det helt rigtige udtryk frem i fuglenes bevægelser.

Når solen er gået ned, bliver det tid til at fotografere landskaber i de smukke omgivelser, og her kan du blandt andet se, hvordan man kreativt kan bruger lukkertiderne til at få ekstremt flotte resultater.

> Læs mere om at fotografere naturen her

I traileren herunder kan du få en forsmag på, hvad du kan se i Seasons 2.

Sådan får du adgang til Seasons 2

Seasons 2 ligger i Fordelszonen, som er vores aflåste abonnementsunivers. Du får adgang ved hjælp af dit abonnementsnummer eller med en bladkode, som du finder i det trykte magasin eller i den elektroniske udgave af bladet i WYPE.

Tegner du abonnement nu, får du adgang med det samme. Du skal blot oprette dig som bruger i Fordelszonen.

I Fordelszonen finder du også første sæson af Seasons, hvor Morten Hilmer er på Dovrefjell i Norge for at fotografere moskusokser og vinterlandskaber. Du får også masser af videoer om billedbehandling og fototeknik, eksperternes favoritindstillinger til Lightroom og Photoshop og meget andet i Fordelszonen.

> Se alle 12 afsnit af Seasons 2 i Fordelszonen nu (kun for abonnenter)

Lige nu kan du få fuld adgang til Fordelszonen med 1 nummer af Digital FOTO for kun 29 kroner. Læs mere om tilbuddet her.