Kvinde der løber
Portræt med power

I Digital FOTO nr. 2/2019 lærer du at skyde portrætter med masser af drama og energi.

© Martin Paldan

Nyt blad: Actionfyldte portrætfotos og de vildeste fototeknikker

Digital FOTO er endnu engang på gaden med et magasin, der gør dig til en bedre fotograf. Få blandt andet vores store guide til at fotografere portrætter med et twist af action og se hvilke 10 funktioner, du skal prøve i dit kamera.

10. januar 2019 af Louise Hagemann

Den får fuld gas med inspiration, læring, tips, gode historier og sjove idéer i det allernyeste nummer af Digital FOTO.

Du kan blandt andet møde en blind fotograf. 

Ja, det lyder helt vildt, og det er det også: Pete Eckert er fuldstændig blind og tager alligevel fantastiske billeder, hvor han maler med lys.

Læs i det nyeste nummer, hvordan han griber fotografering an, når han ingenting kan se og lær selv at male med lys i dine billeder.

Bil malet med lys
Skudt i blinde

Man skulle ikke tro, at det var en blind mand, der havde skabt dette fantastiske billede – læs den spændende historie bag.

© Pete Eckert

Vi kommer også en tur forbi en klassisk genre, nemlig portrætfotografi. 

Denne gang har vi tilsat et touch af action – du får nemlig en komplet guide til portrætter med et sportsligt tvist.

Lær at tage drønskarpe og flotte portrætter både før, under og efter træning, uanset om modellen er topatlet eller bare gerne vil have et foto med lidt ekstra action.

Kvinde i løb
Fart på med flash

I guiden til at skyde portrætter med action lærer du blandt andet at bruge flash til at skabe drama.

© Martin Paldan

I nr. 2/2019 kan du også lære at rense billedsensoren i dit kamera, så du slipper for grimme pletter på dine billeder – det foregår i tre trin og er ikke spor svært.

I det nyeste nummer af Digital FOTO får du desuden:

  • Historien om Derrick Lin, der tager de vildeste miniaturebilleder fra sin kontorplads – bare med en iPhone og en kontorlampe. Læs artiklen og bliv selv inspireret.
  • 10 funktioner, dit kamera gemmer på, og som du skal prøve i dit nye år. Dit kamera er fyldt med hemmeligheder, der kan bringe dig til et nyt niveau som fotograf, og her får du 10 af de bedste.
  • Alt du skal vide om at bruge filtre, så du får flottere farvere, optimal eksponering og perfekt sløring.
  • Anmeldelser af blandt andet Panasonic Lumix DC-LX100 II, en ny drone, et objektiv, en rygsæk, Photoshop Elements 2019 og mange flere produkter.
  • Svar på blandt andet: “Skal jeg raw-konvertere i kameraet?", og “Hvad er digiscoping?"
  • Trin for trin-kurser, der giver dig styr på komposition, kontrast, dybdeskarphed og pletfjerning.
  • Og meget, meget mere.

Masser af abonnementsfordele med Digital FOTO

Husk også, at du som abonnent på Digital FOTO har en masse gode abonnementsfordele:

Og hvis du endnu ikke er abonnement, har vi lige nu en række spændende tilbud til dig.

Vil du for eksempel holde varmen på dine fototure? Så kan du få en smart jakke i lækker kvalitet sammen med Digital FOTO for kun 59,50 + porto og ekspedition. Se tilbuddet lige her.

Så snart du har bestilt dit abonnement, får du adgang til Fordelszonens mange videoer og guides med det samme. 

Du kan også læse de seneste 12 numre af Digital FOTO på din tablet eller smartphone med appen Wype.

Digital FOTO 2/2019